کنکور سال 1390

انتشار نکات مهم درسی جهت شرکت در آزمون سال 1390

کنکور سال 1390

انتشار نکات مهم درسی جهت شرکت در آزمون سال 1390

آیا حوصله درس خواندن ندارید؟

بچه ها می دونم خیلی هاتون خسته شدید از کنکور یا اصلا حوصله درس خوندن ندارید. من 23 ساله ام و دانشجوی کارشناسی ادبیات انگلیسی بودم. بعد از 6 ترم، مدرک فوق دیپلم رو گرفتم و از دانشگاه انصراف دادم. حالا چرا این کار رو کردم بماند اما میخوام بهتون بگم که خیلی سرزنش شنیدم اما گوشم بدهکار هیچ چیز نبود. میدونید چرا؟ چون هدف داشتم. دلم میخواست از اول کنکور بدم و کارشناسی رشته حسابداری قبول بشم. شاید شما هم بگید کار اشتباهی کردم اما مهم اینه که به هدفم ایمان دارم و همچنین به توانایی خودم. دلم میخواد یه چیزی رو بدونید. من سر کلاسهای دانشگاه بودم. واقعا با کلاسهای درس مدرسه تفاوت داره. احساس بزرگی و بزرگ بودن همه وجود انسان رو پر میکنه و تازه میفهمید که شما هم به عنوان عضوی از جامعه ، مهم هستید. توی دانشگاه انسان شخصیتش بزرگ میشه و روحش هم وسعت پیدا میکنه. نه تنها از لحاظ درسی بلکه از نظر آداب اجتماعی هم به شما کمک میکنه. به هر حال میخواستم یه چیزی بهتون بگم، میدونم خیلی از شماها انسانهای باهوشی هستید که خوندن چندتا کتاب و موفقت توی کنکور براتون مثل آب خوردن میمونه اما حوصله و روحیه درس خوندن رو  از دست دادید. میخوام یه چیزی بهتون بگم. من توی دانشگاه فهمیدم خیلی از افرادی که با من سر یک کلاس بودند از لحاظ فکری و  سطح علمی ، خیلی از من پایین تر بودند و شاید یه کم بهم برخورد. اونجا بود که فهمیدم میتونستم خیلی بهتر باشم اما تلاشی نکردم.  همین حالا که شما به خاطر تلاش نکردن پشت کنکور موندید، توی دانشگاه ها خیلی ها هستند که شاید یک سوم شما هم  هوش و استعداد نداشتند اما خواستند و الان از شما جلو زدند. پس بلند بشید و اجازه ندید که حق شما و لیاقت شما از شما گرفته بشه . یادتون نره که دنیا به تلاش پاداش میده نه به بهانه.

شما لیاقت دارید لباس فرمی رو بپوشید که دوستش دارید ، این حق رو دارید که پشت میزی بنشینید که لایقش هستید ، حقوقی رو دریافت کنید که سزاوارش هستید و آینده شغلی داشته باشید که استعدادش رو دارید. اما باید بدونین هیچ کدوم اینا دو دستی به شما تقدیم نمیشه. بلند بشید. حداقل به خاطر رویاهاتون ، یا دست کم به خاطر اینکه به دنیا نشون بدید چقدر قوی هستید ، همت کنید و یا علی بگید 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد